Exkluzivně: Oyo's Ritesh Agarwal mluví o ztrátě pracovních míst,…

Exkluzivně: Oyo’s Ritesh Agarwal mluví o ztrátě pracovních míst,…

V posledních měsících byl Oyo přirovnáván k WeWork a jeho kultura a management byly zpochybňovány. Kromě dopisů zaslaných zaměstnancům nedošlo ke komunikaci s Ritesh Agarwal, zakladatelem a generálním ředitelem společnosti Oyo.

V tomto exkluzivním rozhovoru Tech2konečně se otevře. “Toto je můj první rozhovor, ale já jsem vždy otevřený,” říká Ritesh Agarwal, zakladatel a generální ředitel společnosti Oyo. Připouští, že Oyo se musí zlepšit.

        Exkluzivně: Oyo's Ritesh Agarwal Job Loss, Aditya Ghosh projednává vládní problémy a roli SoftBank

Generální ředitel společnosti Oyo Hotels Ritesh Agarwal. Obrázek: Akira-Kodaka

Poznámka redakce: některé odpovědi byly z důvodu stručnosti upraveny

Tech2: Co se stalo s Oyo? Je to o ztrátách pracovních míst, požadavcích na randění Adityi Ghosh a falešném inventáři, mimo jiné.

Agarwal: Každému z těchto problémů se chci věnovat individuálně.

Konkrétně jsme na rekonstrukci pracovali z velmi jednoduchého hlediska. Budujeme podnikání s dlouhodobou vizí a přemýšlíme o tom, co proběhlo dobře a co ne. Kdykoli děláme něco správně, neustále se zdvojnásobujeme. Když existuje něco, co lze zlepšit, přemýšlíme o tom a ujistíme se, že vylepšujeme.

V rámci tohoto procesu společnost Oyo viděla, že v roce 2019 jsme byli přítomni ve více než 80 zemích, protože jsme rychle rostli, znásobily se příjmy a zvýšily se marže. To je dobrá zpráva, ale nastal čas přemýšlet o tom, co by bylo možné vylepšit.

V některých soukromých organizacích (v rámci Oyo) bylo důležité změnit velikost organizace, aby se i nadále rychle rozrůstala. Organizace mají tendenci odkládat změny nebo dělat to samé znovu a znovu po delší dobu. Myslíme si, že je to jednou dobré pro Oyo a členy týmu. Jedná se o jednorázové cvičení a většina je dokončena, zbytek bude v příštích dvou týdnech.

Tech2: Proč byla tato rekonstrukce nutná? Proč byli tito zaměstnanci najati na prvním místě a proč by měli jít hned?

Agarwal: Vždy jsme získávali vysoce kvalitní talenty. Toto je poprvé, co došlo v Oyo k významné restrukturalizaci. Naučili jsme se dvě nebo tři důležité věci.

Prvním z nich je udržitelný růst. Bylo to poprvé, co jsme si uvědomili, že existují určité příměstské skupiny, kde musíme investovat více a že musíme investovat méně. Výsledkem tohoto povědomí byla rekonstrukce.

Zadruhé, jak můžeme vybudovat větší důvěru zákazníků? Byly týmy zaměřené na služby a naši partneři byli na místě. Centralizujeme naše týmy.

Zatřetí, protože společnost Oyo v mnoha částech světa vyrostla, nyní věříme, že máme dostatek technologií a infrastruktury k centralizaci rolí pro vytváření sdílených služeb.

Tři z nich mají dvě společné perspektivy. Zaprvé: z organizace se stala velká globální společnost. A podle měřítka jsme se naučili některé z těchto potenciálních oblastí, kde jsme trochu před sebou a potřebujeme rekonstruovat.

Tech2: Budete tedy najímat více a v jakých oblastech?

Agarwal: Nově najatí pracovníci se v budoucnu více zaměří na strojírenství, design, software a datovou vědu. V nové budoucnosti však chceme stabilizovat organizaci a dosáhnout výsledků a plánu do roku 2020.

Tech2: Jak plánujete stabilizovat organizaci? Je třeba vzít v úvahu mnoho aspektů: kulturu, správu, unijní ekonomiku a další.

Agarwal: Po kulturní stránce sem Oyo přišlo díky členům týmu. Osobně jsem skupiny navštívil, postavil radnice a vysvětlil jim naše plány.

Na straně nabídky jsme přinesli 100 hotelů, které nás buď opustily v lednu, nebo nás požádali, abychom z různých důvodů odešli.

Ujistili jsme se, že jsme v tomto ohledu přinesli do Číny 8 500 pokojů.

Můžeme přivést naše partnery zpět.

Ve Spojených státech jsme ve čtvrtém lednovém týdnu podepsali více komor, než jsme podepsali. Vidíme, že tomu lidé rozumí.

Dobrá společnost se však nespoléhá na měsíc nebo dva úspěchy. To musí být neustálé úsilí.

Oyo pokoje.  Obrázek: Facebook

“Přivezli jsme více než 100 hotelů, které nás opustily v lednu nebo nás z různých důvodů požádaly, abychom odjeli,” říká Agarwal z Oyo. Obrázek: Facebook

Tech2: Jaké budou hrubé ziskové marže?

Agarwal: Vidíme nárůst hrubých marží díky lepšímu výběru umístění a zajišťujeme, aby naše smlouvy byly velmi pružné s našimi partnery, abychom mohli sdílet náš poplatek. Naše hrubé ziskové marže se pohybují mezi 15–25 procenty. Brzy oznámíme naši finanční situaci, kde uvidíte naše příjmy a EBITDA.

Tech2: Bude to lepší než loni?

Agarwal: Trhy, na kterých jsme byli v prvním roce uvedení na trh, jsou trhy s našimi náklady, protože si musíte pronajmout vybavení a nemovitosti a od druhého roku se EBITDA neustále zlepšuje.

Vyspělé trhy se budou každoročně zlepšovat.

Tech2: Jak zvládáte lepší správu v Oyo?

Agarwal: Oyo přivedl na palubu výkonnou osobu na volné noze Betsy Atkins. Betsy byla investorem v Yahoo, Ebay a působila ve správních radách některých z nejúspěšnějších amerických společností, jako jsou Volvo, Nasdaq a Baja Corporation. Na palubě se k nám přidal Gerry Lopez. Gerry byl generálním ředitelem „Extended Stay America“, dlouhodobé hotelové značky ve Spojených státech.

Tech2: Když už mluvíme o představenstvu, jde Aditya Ghosh kupředu, jak naznačují některé zprávy?

Agarwal: Aditya je skvělý vůdce a pracovali jsme spolu celý rok. Pro organizaci na různých úrovních to bylo nesmírně cenné; to vyžaduje důsledný předpoklad bezpečnosti a zabezpečení, schopnost zavádět nové systémy správy příjmů z věku a různé další snahy.

Proto věříme, že hodnota Aditya pro Oyo se může z Indie dále rozšířit na globální organizační podporu. Aditya Oyo pasivně nepodporuje, ale Oyo aktivně podporuje.

Představenstvo se zúčastnilo našeho setkání jen před několika týdny.

Tech2: Zprávy však ukazují, že Aditya do kanceláře nepřišel.

Agarwal: Oyo má šest kanceláří v Gurgaonu. Vzhledem k tomu, že Aditya přichází do jedné z kanceláří, musí bývalý komentátor hovořit ze své kanceláře.

Tech2: Jak důležitá je pro vás vláda? To je otázka položená všemi společnostmi SoftBank včetně Oyo.

Agarwal: Správa věcí veřejných je pro mě a můj tým absolutní nutností. Existují tři důležité části. Zaprvé, v tomto jsme vždy byli lídrem na trhu tím, že jsme si zajišťovali nezávislé manažery.

Zadruhé: ujistěte se, že zakladatel neprodává akcie. Neprodal jsem ani jediný podíl ze svého podílu ve společnosti. Investoval jsem do společnosti více kapitálu.

Za třetí: Zajistěte, aby představenstvo přijalo velké množství rozhodnutí ve společnosti. Je důležité mít široce založené vedení. Pokud se podíváte na Oyo nad rámec Ritesh, existuje silný tým vedoucích, kteří znají jejich organizaci a mohou dosáhnout výsledků.

Tech2: Oyo bylo několikrát zrušeno a nyní je srovnáváno s WeWork.

Agarwal: Naše společnost rostla s velkou péčí. Pokaždé, když k tomu dojde, bylo nám to prostě lepší. Je velmi snadné říci „říká“ a tvrdit, že tyto poplatky jsou pravdivé nebo nepravdivé. Dbáme na to, abychom nadměrně komunikovali, jako tady. Ale místo toho, abychom se zasekli, se snažíme vzít to, co se naučili, a vylepšit je. Protože žádná společnost není dokonalá. Oyo není dokonalé, žádná společnost není dokonalá. Chceme se ujistit, že děláme z Oyo každý den lepší společnost.

Tech2: Zůstane tady Oyo?

Agarwal: Vytvořili jsme velkou hodnotu. Pokud jste v Indii chtěli zůstat v kvalitním hotelu v Bombaji za méně než 2 000 rupií, bylo téměř nemožné to udělat, než dorazil Oyo. Pokud chcete zůstat na kvalitním místě v jihovýchodní Asii za správnou cenu, pokoj v Evropě za 100 EUR za noc, jsou to služby, které spotřebitelé opravdu ocení. Oyo v loňském roce sloužilo 40 milionům rodin, a to jak roste, jak mluvíme.

Tech2: Existují obvinění z falešného inventáře na Oyo. co s tím děláš

Agarwal: Jako organizace podléháme značnému množství kontroly. Společnost Oyo důsledně kontroluje nejen určité studijní metriky, ale také finanční metriky špičkových organizací.

Zkušenosti zákazníků jsou pro společnost Oyo velmi důležité. 99,5 procenta našich zákazníků má se společností Oyo vynikající zkušenosti. Ale 0,5 procenta je velmi špatná statistika a pracujeme na tom.

Odbavení vybudujeme jako potěšení a toto bude sděleno hotelům v naší aplikaci Oyo. V současné době tuto funkci testujeme u menší skupiny zákazníků.

Tech2: Jste pod tlakem SoftBank, aby byla ziskovou organizací?

Agarwal: Oyo je společnost zaměřená na management. Vedení společnosti řídí pod dohledem představenstva. Oyo před nějakou dobou předložilo správní radě svůj podnikatelský plán. Názor našeho výboru je, že se musíme důsledně řídit a nenechat se rozptylovat. V závislosti na tom, co se stalo, naše společnost v posledních měsících nezaznamenala žádnou změnu.

Vítejte na Tech2 Innovate, indickém festivalu mládeže oslavujícím inovace, který se bude konat ve dnech 14. – 15. února 2020 v GMR Grounds, Aerocity Phase 2. Přijďte si vyzkoušet spojení technologií, gadgetů a automobilů. , hudba, technologie a popkultura. s kým je online svět. Zarezervujte si letenky hned teď.