Facebook dnes slaví 16 let

Ačkoli Facebook Může to znít stále aktuálně, pravdou je, že sociální síti je nyní 16 let a Vytvoření v roce 2004 K dnešnímu dni přestal být projektem 5 studentů a stal se obrovskou nadnárodní společností s hodnotou převyšující 500 000 milionů dolarů.

Sociální síť, první okamžik s názvem TheFacebook.comByl vytvořen za účelem připojení studentů na Harvardské univerzitě (Massachusetts), ale jeho popularita brzy vzrostla.

Facebook byl původně projektem pro 5 osob. Mark Zuckerbergsoučasný generální ředitel, Pracoval se 4 kolegy: Eduardo Saverin, Andrew McCollum, Dustin Moskovitz a Chris Hughes, všichni ze stejné koleje.

S výjimkou Zuckerberga není žádný ze spoluzakladatelů stále součástí Facebooku, ale mnoho z nich je díky akciím ve společnosti součástí milionářů a dalších technologických projektů.

Obrázek - Kdy byl vytvořen Facebook?

V případě Eduarda Saverina se dokonce obrátil na soud se Zuckerbergem poté, co ho obvinil z podhodnocení jeho účasti na Facebooku, ačkoli problém byl vyřešen mimosoudní dohodou.

Růst, akvizice a ziskovost

Zrození Facebooku bylo otřeseno, ale v roce 2004 to byla myšlenka vážná. Zakladatelé Společnost byla založena v Kalifornii, investovala své vlastní peníze a najala 8 zaměstnancůNa univerzitě by nastal „mezera roku“

Ale projekt začal růst, Facebook se stal populárním a sociální sítě se staly důležitou součástí našeho každodenního života. Netrvalo dlouho a Facebook se stal horkým tématem a členové rychle rostli.

Sociální síť ustoupila společnosti Facebook, Inc. jako mateřské společnosti. Technologický gigant, který byl zveřejněn v roce 2012a jeho příjem pochází hlavně z reklamy.

Jak Facebook rostl, začal kupovat společnosti. V roce 2012 Koupil Instagram za 1 miliardu dolarůa o dva roky později Facebook zaplatil za WhatsApp 19 miliard dolarů.

Google dominoval na trhu vyhledávačů a zdokonalil Android v hardwaru s iPhony, iPady a Macy; Amazon kontroloval online nakupování a Microsoft, Windows, Office a podnikový svět.

Facebook se tedy rozhodl zaměřit se na sociální média a zasílání zprávje velmi výnosný trh, přestože je silně závislý na reklamě. Projekty, jako jsou brýle pro virtuální realitu Oculus, měly omezený úspěch a virtuální měna Libra je na cestě k selhání ještě před spuštěním.

Vždy kladen dotaz na soukromí

Jedním z nejdůležitějších aspektů pro inzerenty, Facebook shromažďuje od uživatelů spoustu informacínasměrují tak své reklamy na profily, které uznají za vhodné.

Nezapomínejme, že některé z Facebooku právě teď 2,5 miliardy návštěvníků měsíčněje obrovské číslo, které „nutí“ mnoho lidí a společností existovat na sociální síti, aby se propagovali.

Skandálů s ochranou soukromí na Facebooku se stalo hodněAle vyvrcholily všeobecnými volbami v roce 2016 v USA, kdy společnost Cambridge Analytica použila osobní údaje Facebooku k manipulaci veřejného mínění a mnozí to považují za klíč k vítězství Donalda Trumpa.

Od té doby navzdory nepřesvědčivým výsledkům přepracoval web a jeho aplikace a zavázal se k odpovědnému používání osobních údajů.

Facebook je po 16 letech života velmi úspěšná společnost. I když se zdá, že sociální síť je do určité míry pomalá, Instagram a WhatsApp získávají většinu nespokojených uživatelů, takže neopouštějí aplikace firmy.

Obavy o soukromí výrazně poškodily pověst Facebooku, včetně nedávných zranitelností WhatsApp, ale společnost je i nadále velmi populární a ziskováNepřestává publikovat novinky jako Facebook Dating a jeho krátkodobá budoucnost se zdá zaručená.

Google, Apple, Facebook a Amazon zaplatí více daní

Co si myslíte o historii Facebooku? Jaká budoucnost podle vás čeká na platformě, kterou Mark Zuckerberg založil v roce 2004?