Facebook, Google a Twitter uvedly, že musí v boji proti…

Evropská komise zveřejnila první soubor měsíčních zpráv o pokroku v tom, co technologičtí giganti a reklamní společnosti dělají online, aby pomohly v boji proti dezinformacím.

Platformy včetně Facebooku, Google a Twitter v loňském roce podepsaly dobrovolný kodex EU v této oblasti.

První zprávy se týkají opatření přijatých platformami do 31. prosince 2018.

Účelem zpráv o praxi je podrobně popsat pokrok směrem k cíli snižování dezinformací, jako je proaktivní identifikace a odstraňování falešných účtů, ale Evropská komise dnes vyzvala technologické společnosti, aby zvýšily své úsilí varováním, že je to nutné. dělat více. Před květnovými volbami do Evropského parlamentu 2019.

Před dvěma měsíci Komise oznámila mnohostranný akční plán pro dezinformace, podpořila větší koordinaci mezi členskými státy EU v této otázce a zintenzivnila úsilí o zvýšení povědomí a podporu kritického myšlení mezi národy tohoto regionu.

Ale také vyvinul velký tlak na technologické společnosti, zejména řekl, že chce vidět rychlou akci a pokrok.

O měsíc později se nezdá, že by byl příliš ovlivněn „pokrokem“ technologických gigantů v tomto ohledu.

Mozilla se také přihlásila k dobrovolnému Kodexu praxe a všichni signatáři se zavázali podniknout komplexní kroky v boji proti dezinformacím.

Jak jsme v té době informovali, kód trpěl chybou v definování podmínek a požadavků, což naznačuje, že nejenže by bylo obtížné měřit pokrok, ale samotný pokrok by mohl být obtížným a nepolapitelným zvířetem.

První odpověď rozhodně vypadá jako smíšená taška. Vzhledem k obecné obtížnosti rychlého útoku na složitý a mnohostranný problém, jako je dezinformace, je možné očekávat.

I když není pochyb o tom, že neprůhledné platformy používané k zachycení dat a obsahu vstoupí a budou křičet po větší transparentnosti. Tímto způsobem vyhovuje jejich účelu výroby vícestránkových deníků o „podniknutých krocích“ a umožňuje jim promítnout akční auru a přitom se nadále oddávat preferovanému tažení.

The Guardian uvádí obzvláště kritické komentáře Komise týkající se reakce Facebooku, například když Julian King na dnešní tiskové konferenci uvedl, že společnost neposkytla nezávislým výzkumníkům přístup k jejím údajům.

„Musíme s tím něco udělat,“ dodal.

Zde je stručné shrnutí Komise, co technologické společnosti dělají, ale stále zdůrazňuje, co je třeba udělat:

  • Facebook podnikla kroky nebo podniká kroky k implementaci všech závazků, ale nyní musí poskytnout jasnější informace o tom, jak bude sociální síť využívat nástroje pro posílení postavení spotřebitele a řídit spolupráci s validátory a výzkumnou komunitou po celém světě. AB.
  • Google Podnikl kroky k implementaci všech svých závazků, zejména těch, které byly navrženy k prozkoumání umístění reklam, zlepšení transparentnosti politických reklam a poskytnutí informací, nástrojů a podpory uživatelům, aby jim pomohli v online prostředí. Některé nástroje jsou však k dispozici pouze v malém počtu členských států. Komise rovněž vyzývá online vyhledávač, aby podporoval jeho vyšetřovací činnosti v širším měřítku.
  • Twitttak prioritní akce proti škodlivým lidem, uzavřeným falešným nebo podezřelým účtům a automatizovaným systémům / robotům. Stále je zapotřebí více informací o tom, jak to omezí poskytovatele trvalé dezinformace v propagaci vašich tweetů.
  • Mozilla ve výchozím nastavení se chystá vydat vylepšenou verzi svého prohlížeče, aby se zabránilo sledování mezi weby, ale online prohlížeč by měl být konkrétnější v tom, jak omezit informace odhalené o aktivitě procházení uživatelů, které lze použít pro kampaně. dezinformace.

Komisařka pro digitální ekonomiku a společnost Mariya Gabriel ve svém prohlášení uvedla: „Dnešní zprávy se správně zaměřují na naléhavá opatření, jako je odstranění falešných účtů. To je dobrý začátek. Nyní doufám, že signatáři urychlí monitorovací úsilí. a získejte znalosti a zvyšte svou spolupráci s validátory a výzkumnou komunitou. Musíme zajistit, aby naši občané měli přístup ke kvalitním a objektivním informacím, které jim umožní činit informovaná rozhodnutí. “

Odstraňte diplomatické informace a zprávu lze shrnout takto: Musíte to dělat lépe, rychleji.

To vše vysvětluje, proč Komise předkládá zprávy, a postavila Nicka Clegga, který postavil nového evropského politika Facebooku do čela globální komunikace. ve snaze zkontrolovat zprávu o public relations na pódiu v Bruselu včera o tom, co udělala (nebo spíše EK neudělala, jak to viděla), aby se dostala do kontaktu s falešnou aktivitou.

Clegg (znovu) oznámil větší kontrolu nad umístěním politických reklam a uvedl, že Facebook zřídí nová lidská personální operační centra v Dublinu a Singapuru, aby sledovala, jak jsou lokalizované politické zprávy distribuovány v jeho síti.

Ačkoli centra se otevřou až v březnu. Facebook opět nemá nic je konec.

Tisková akce s Cleggem, který přednesl veřejnou dívčí řeč pro svého nového zaměstnavatele, mohla být trochu neúspěšná, protože se jí podařilo neuvěřitelně nudit. Vytvoření co nejnudnějšího politického problému je pravděpodobně důležitou strategií Facebooku.

Cokoli, co by osvobodilo veřejné pobouření, aby mobilizovalo skutečné zákonodárce.

(Štafeta Komise znamená, že pokud neuvidíte dostatečný dobrovolný pokrok z platforem prostřednictvím Kodexu, můžete přejít k regulaci zaměřené na dezinformace.)

Reklamní skupiny jsou také přihlášeny k odběru dobrovolného kódu. Světová federace inzerentů (WFA), Evropská asociace komunikačních agentur a Evropský úřad pro interaktivní reklamu dnes také zveřejnily zprávy.

Zpráva WFA píše, že problematika dezinformací byla zahrnuta do Globálního paktu o médiích, který podle ní definuje „zásadní problémy v ekosystému digitální reklamy“, jak je vidí jeho členové. Dodává, že zákon stanoví následující dvě prohlášení o závazku:

NÁM [advertisers] Pochopte, že reklama může podporovat a udržovat weby, které zneužívají a porušují zákony o duševním vlastnictví (IP). Podobně lze výnosy z reklamy použít k tomu, aby weby byly odpovědné za „falešné zprávy“ nebo „falešné informace“. Inzerenti souhlasí, že se vyhnou (a budou podporovat své partnery, aby se vyhnuli) financování subjektů, které se pokoušejí ovlivnit rozdělení nebo se pokusí diskreditovat společnosti nebo společnost a politiku obecně prostřednictvím viditelného obsahu. falešné a / nebo zavádějící.

Zatímco Kodex praxe neobsahuje velké množství měřitelného materiálu, někteří čtou čajové lístky jako znamení, že se signatáři zavázali detekovat a identifikovat roboty, s příslibem „zavést jasné systémy a pravidla značení“. zajistit, aby činnosti robotů nemohly být zaměňovány s lidskými interakcemi.

Ale zatímco Twitter již dříve navrhl, že pracuje na systému pro identifikaci robotů na své platformě (tj. S cílem odlišit je od lidských uživatelů), žádný z nich neviděl denní světlo jako skutečnou funkci Twitteru. (Společnost je zaneprázdněna zkoušením jiných druhů věcí.) Zdá se tedy, že i na tomto poli musíte poskytnout více informací.

Oslovili jsme technologické společnosti, aby se vyjádřily k reakci komise na zprávy o provádění.

Google nám poslal e-mailem následující prohlášení přisuzované Lie Junius, řediteli veřejné politiky:

Je pro nás velmi důležité podporovat volby v Evropě a na celém světě. Budeme nadále spolupracovat s EU prostřednictvím Kodexu dezinformačních postupů.Pomozte v boji proti uživatelům a dezinformacím, včetně komunity nevládních organizací, posílit ochranu pro vlády, orgány činné v trestním řízení, ostatní v našem oboru a volby zveřejňováním pravidelných zpráv o naší práci, abychom zabránili zneužití.

Mluvčí Twitteru nám řekl:

Dezinformace jsou sociálním problémem, a proto vyžadují sociální reakci. Pokračujeme v úzké spolupráci s Evropská komise v tom bude hrát naši roli. Vytvořili jsme globální partnerství s UNESCO v oblasti mediální gramotnosti, aktualizovali jsme zásady falešných účtů a investovali jsme do lepších nástrojů pro proaktivní detekci škodlivých aktivit. Uživatelům také poskytujeme podrobnější možnosti při hlášení neoprávněné manipulace s platformou, včetně nahlášení potenciálně falešného účtu.

Facebook v době psaní tohoto článku neodpověděl na žádost o komentář.