Zowi má ve výchozím nastavení tři programy: tanec, vyhýbání se překážkám a strach z hluku. Tyto programy fungují, když Zowi není připojený ke své aplikaci na smartphonu nebo tabletu. Pokud je Zowi připojen k aplikaci, přestanou tlačítka A a B na zadní straně fungovat a jeho pohyby lze ovládat pouze z aplikace.
Aplikace Zowi
Přeprogramujte Zowi ze své aplikace
„3, 2, 1… Akce!“ Naplánujte si choreografii s.
Nejjednodušší způsob, jak naprogramovat Zowi, je „3, 2, 1… Akce!“ V sekci Přehrát.
Zde budeme moci programovat pohyby nebo typy rtů a gest na časové ose. Můžeme řídit rychlost, směr a počet opakování (1, 5 nebo 10) v pohybech. Můžeme také ovládat počet opakování pohyby.
Umístěte pohyby do řady a vpravo dole klikněte na ikonu Přehrát. Řádek začne. Můžete dát tolik, kolik chcete. Vyberte skladbu a pokuste se Zowiho dostat do rytmu pohyby, které jste si objednali.
Přeprogramujte Zowi z části „Objevit“
V sekci „Objevit“ se toho máme hodně naučit o tom, jak Zowi funguje. Čím více se naučíte, tím více funkcí Zowi odemknete a tím více možností budete mít. Zde najdete všechny informace o projektech Zowi.
Zowi, poplašný robot. Toto je jedna z epizod, kdy můžeme přeprogramovat Zowi novým programem. Tento program přiměje Zowi reagovat na jakýkoli hluk spuštěním alarmu. Stisknutím tlačítka A aktivujte alarm; Budete mít 10 sekund na to, abyste jej umístili tam, kam chcete. Až tato doba uběhne, zůstane zticha a budík se spustí, pokud se něco přiblíží nebo uslyšíte zvuk.
Chcete-li nainstalovat tento program, musíme přejít do aplikace Zowi Objevte> Zowi, poplašný robot. Přejděte na třetí stránku a klikněte na „Přehrát znovu!“ Stiskněte A. Ujistěte se, že je Zowi připojen. Uvidíte lištu informující o stavu transakce. Po dokončení se zobrazí varování informující o úspěchu operace. Pokud se něco pokazí, oznámení vás požádá o opakování akce. Po instalaci ukončete a proveďte multitasking aplikace, vypněte a zapněte Zowi a bude připravena být vaším budíkem.
Myslím, že wwi. V této části se naučíme význam slova random a budeme moci načíst náhodně tři programy na Zowi. Na tlačítku A budeme mít program, který po dotyku Zowiho hlavy odpoví na otázku ano nebo ne. Na tlačítku B se Zowi stane elektronickou kostkou a pokaždé, když se dotknete hlavy, bude se otáčet číslo mezi 1 a 6. Pokud stiskneme tlačítka A a B současně, můžeme si hrát s rockovým papírem nebo nůžkami Zowi.
Pokud chceme tento program nainstalovat bez aplikace, budeme muset přejít na: Objevte> Hádejte. „Přeprogramovat!“ Posuňte na místo, kde je uvedeno. a klikněte na něj. Program se načte do Zowi jako v předchozím procesu. Až budete hotovi, zavřete Zowi a zavřete aplikaci i pro multitasking. Spusťte Zowi a vyberte program.
Naprogramujte Zowi z Bitbloq
Jak jste uhodli, Zowi má mnohem více možností, než jsou předdefinované ve své aplikaci. BQ má online platformu pro programování svých robotů a desek velmi jednoduchým způsobem. Tato platforma se nazývá Bitbloq. V něm můžeme programovat Zowi a další desky Arduino velmi jednoduše přes bloky.
Bitbloq můžete používat pouze v prohlížeči Chrome. V jiných prohlížečích to nebude fungovat. Chcete-li nainstalovat program, který jsme vytvořili, musíme také nainstalovat software s názvem Web2board, který nám Bitbloq nabídne, když chceme robotovi dodat program.
Nahoře máme po přihlášení do Bitbloq nabídku se čtyřmi možnostmi: „Projekty“, „Objevit“, „Učit se“ a „Nápověda”. ‘Pomoc” k často kladeným otázkám, blog společnosti BQ o robotice „DIWO“ Objevte” „Projekty“ a projekty jiných uživatelů sdílejících s komunitou” najdeme vlastní projekty.
Chcete-li vytvořit nový projekt, přejděte do části „Projekty“ a klikněte na „Nový projekt“. Můžeme otevřít další kartu a začít programovat náš projekt. Nyní přetáhněte robota Zowi na kartu hardwaru a změňte software pomocí tlačítek vlevo. Jste připraveni zahájit programování.
Bitbloq s barevnými bloky
Po výběru hardwaru, který v projektu použijeme, můžeme přejít do softwarové sekce, kterou najdeme v ikoně pruhů vlevo. Uvidíme zde tři části: proměnné, první pokyny a hlavní smyčku.
V programování bloků použijeme pouze hlavní smyčku k umístění našich pokynů. Nejprve si můžeme trochu pohrát s pohyby Zowiho.
Druhým krokem je začít používat bloky, které najdeme v řízení, logice a matematice. Zde je podstata programování. U bloků těchto sekcí můžete použít podmínky „pokud se to stane, udělejte to“ a smyčky nebo smyčky „počítat od X do Y“, „dělat ostatní, když se to stane“ atd. Nebojte se prozkoumat pokročilé funkce, můžete najít, co hledáte.
Bloky jsou základní funkce programování. Obvykle jsou psány v kódu a vypadají jako čínské, ale ve skutečnosti se jedná o čistou logiku a jednoduché příkazy napsané velmi složitým způsobem.
Nainstalujte program z Bitbloq do Zowi
Jakmile svůj program připravíte, nahrajeme jej do Zowi k testování. Připojte Zowi k počítači pomocí kabelu USB, červené světlo za ním se rozsvítí a rozsvítí. V okně projektu klikněte na šipku vpravo nahoře. Pokud Web2board ještě není nainstalován, požádá vás o jeho stažení a instalaci.
Po instalaci znovu klikněte na šipku. Web2board se otevře v příkazovém okně a Zowi vydá podivné malé zvuky. Po dokončení se na Bitbloq zobrazí varování. Vypněte Zowi, odpojte jej a znovu zapněte. Nebojte se, pokud to nefunguje poprvé. V takovém případě se vraťte ke kódu a znovu nainstalujte program tolikrát, kolikrát potřebujete, abyste zjistili, co se stalo.
Arduino kódované Bitbloq
Pokud jste dost zvědaví, možná jste si všimli, že v nabídce projektu v Bitbloq jsou dvě slova: „Blocks“ a „Code“. Pokud kliknete na „Kód“, uvidíte všechny pokyny obsažené v blocích přeložených do jazyka s kódem Arduino, kterému Zowi rozumí.
Deska, která ovládá Zowi (mozek), je deska typu Arduino, a je proto programována ve svém vlastním jazyce. Tento programovací jazyk je velmi jednoduchý a velmi snadno se učí. Myslím, že změna velikosti bloků a pár řádků kódu, které existují, vás překvapí. S touto aplikací se můžete naučit nějaký Arduino kód a lépe pochopit, jak deska Zowi funguje.
Lekce Arduina
Knihovny používané k ovládání Zowi jsou umístěny na začátku kódu. Knihovna je kód vytvořený jinými lidmi se složitými funkcemi, které můžeme použít jediným slovem jako „putMouth“. Tato funkce nám pomůže změnit vaše ústa.
Dále přicházejí proměnné. Proměnné jsou specifické vlastnosti, které chceme přizpůsobit, například typ úst, typ pohybu nebo konkrétní nota.
„Nastavení“ je místo, kde přikázáme spustit Zowi. Pokyny v těchto závorkách budou použity pouze jednou. „Smyčka“ je hlavní smyčka, kterou Zowi bude opakovat znovu a znovu, dokud ji nevypneme.
Pokud chceme tento kód upravit, musíme kliknout na „Upravit kód“ vpravo nahoře, ale buďte opatrní, protože ztratíme bloky. Doporučuji, abyste si nejprve vytvořili kopii projektu, abyste zachovali bloky a původní kód projektu.
Chcete-li nahrát projekt do kódu Arduino, musíte postupovat podle výše uvedených kroků.
Obnovte Zowi do původních programů
Je velmi snadné vrátit Zowi její původní znalosti. Musíte jen otevřít Zowi a otevřít aplikaci. Zowi bude připojen a uvidíte, že logo Zowi v horní části aplikace bude nyní mít oranžové pozadí a bude říkat „Modified“.
Zadejte nastavení aplikace a vyberte první možnost „Obnovit původní funkce“, potvrďte a počkejte, až se proces dokončí, aniž byste opustili Zowi. Pokud je proces přerušen, můžete to zkusit bez problémů znovu.
Jaký program máte na mysli, aby Zowi provedla?