„Art market bitcoin for the rich“, slyšel jsem tuto frázi ve videu na YouTube a odtamtud jsem začal vidět podobnosti mezi bitcoinovým trhem a trhem s uměním, stejně jako příležitosti v jejich průsečíku. .
Je bitcoinové umění?
Pro mnoho vývojářů je bitcoinový kód sám o sobě uměleckým dílem, protože je to způsob vyjadřování emocí, myšlenek a nápadů. Bitcoin však otevřel dveře novým výrazům pomocí samotné měny a technologie za ní.
Kryptoměna inspirovala různé panely, graffiti a obrazy, například slavné obrazy francouzského umělce Pascala Boyarta (PBoy).
Tokenizace blockchainu:
Pokud PBoy dělá svou práci výhradně inspirovanou revolucí Satoshi Nakamota, viděli někteří podnikatelé blockchainovou technologii jako příležitost demokratizovat investice do umění a využít ji.
To je případ společnosti Maecenas, společnosti, která digitalizuje slavné artefakty a prodává akcie v síti Ethereum ve formě tokenů. Startup nabízí podíl studií, due diligence a studií pro dolary nebo kryptoměny. Tímto způsobem si místo nákupu kusu za 30 000 $ můžete koupit zlomek.
Vzhledem k tomu, že formát tokenu je standardem ERC-20, může jej uvést téměř každá burza a existuje příležitost (dosud neobjevená) použít dílo jako kolaterál pro DeFi a půjčky.
Symbolizační proces uměleckého díla.
Pro ty, kteří chtějí přímo koupit celý podnik, některé společnosti již přijímají bitcoiny, jako je Singulart, který má různé úlohy související s krypto ekonomikou a finanční revolucí.
Problémy a příležitosti.
Navzdory inovaci někteří věří, že tokenizace artefaktů nemá smysl. To je případ Michaela Rugaarda, šéfredaktora Tokenizer.io, pro něj je nedostatek fyzického přístupu k práci obrovskou překážkou.
“Přiznávám, že to může být dobrá finanční investice, pokud jde o symbolizaci umění, částečné vlastnictví a demokratizaci investic do umění, ale ve skutečnosti neexistují žádné záruky.” Také těžko chápu, proč by bylo atraktivní mít Warholovu malbu, pokud nemám fyzický přístup k práci, nemohu si ji pověsit ve svém bytě a užívat si s ní život, “řekl Jull Rugaard.
Pro Jacqueline O’Neill, zakladatelku a generální ředitelku Blockchain Art Collective, je hlavní výzvou trhu s uměleckou tokenizací nedostatek zájmu a způsob řešení tohoto problému:
“Pokud se platforma spojí s umělci, o které se lidé starají a rádi je sledují, lidé se přidají.” Jinak je to lidem jedno. Přemýšlejte o tom jako o kartě odměn letecké společnosti. Pokud letíte pouze jednou ročně, pravděpodobně takovou kartu nehledáte. Není to pro vás dost užitečné. Ale pokud budete neustále cestovat po zemi a hledat si práci, je mnohem pravděpodobnější, že obdržíte tuto kartu ocenění, “řekla Jacqueline.
Existuje však několik nevyužitých příležitostí, jako je použití tokenizovaných systémů crowdfundingu na blockchainu k povzbuzení malých umělců a ochraně muzeí.
“Na jedné straně umožňuje muzeím a dalším institucím získávat peníze, aniž by si braly půjčky s vysokým úrokem.” Místo toho mají příležitost prodat podíl v jednom z podniků, které již vlastní. Pomocí těchto peněz mohou dále rozšiřovat své sbírky, aniž by se spoléhaly na drahé půjčky. Umělci mohou tyto investice použít k financování své vlastní práce, prodeji podílů budoucích uměleckých děl a potenciálnímu zvýšení jejich hodnoty prostřednictvím ústního podání a obchodu. . Řekl zakladatel Blockchain Art.
Přečtěte si také: Poslouchejte, kreslete a graffiti pomocí své oblíbené kryptoměny