Prodeje tabletů vzrostly o 62,4 procenta, přičemž Apple se ujal vedení

Společnost Apple opět vedla světový trh tabletů s 26 miliony prodaných iPadů během čtvrtletí, ve srovnání s 14,1 miliony v předchozím čtvrtletí a 22,9 miliony v posledním čtvrtletí roku 2012. V historii společnosti byl 13,5 procentní roční růst hluboko pod průměrem trhu. Podíl společnosti Apple na trhu se tak zvýšil z 29,7 procenta ve třetím čtvrtletí na 33,8 procenta, přestože zdaleka nedosáhl 38,2 procenta před rokem. Společnost čelí výzvě rozšíření svého podnikání v oblasti tabletů na rozvíjejících se trzích, pokud chce snížit pokrok svých konkurentů, velkých i malých, aby zůstala na vrcholu.
Společnost Samsung si udržela druhé místo na trhu s 18,8 procentním podílem, a to díky síle své široké produktové řady a podpoře operátorů na trzích, jako jsou USA. I když se jeho podíl ve srovnání s předchozím čtvrtletím snížil o desetinu, výrazně se zvýšil z 13 procent před rokem. Amazon se 7,6 procenty z nich; Asus s 5,1 procenty; a Lenovo se 4,4 procenty.
Zatímco úrovně růstu zůstávají působivé, IDC tvrdí, že jsou výrazně pod 87,1% úrovněmi zaznamenanými před rokem, což naznačuje, že trh zpomaluje. Podle Toma Mainelliho, ředitele výzkumu tabletů v IDC, „je stále jasnější, že trhy jako USA dosahují vysoké saturace spotřebitelů, a zatímco rozvíjející se trhy nadále vykazují silný růst, to nestačí k udržení jejich tempa růstu v posledních letech. „Očekáváme, že se nákupy profesionálních tabletů na vyspělých trzích budou i nadále zrychlovat, ale navzdory slabé poptávce v spotřebitelském segmentu kvůli vysoké míře penetrace a vyšší konkurenceschopnosti se od roku 2014 pro tablety předpokládá obtížnější prostředí.