První vlak na vodíkový pohon začíná svoji cestu v Německu
Německo má nyní vlak na vodíkový pohon, který je první na světě. Název vlaků je oficiální Coradia iLint a budou cestovat mezi městy severního Německa. Poprvé na světě, kde byly k přepravě cestujících použity komerční vlaky s vodíkovými články.
Vlak postavil Alstom, jeden z největších evropských výrobců železnic, a oficiálně začal fungovat 16. září. Podle tiskové zprávy společnosti Alstom byla Coradia iLint vyrobena v německém Salzgitteru a spoléhá na palivové články, které přeměňují vodík a kyslík na elektřinu.
Myšlenkou těchto vodíkových vlaků je odklon od systémů na naftu, které způsobují více emisí znečišťujících látek. Dva z těchto vlaků mají v současné době komerční dopravu na dobu určitou v Dolním Sasku v Německu a další budou do regionu přidány v roce 2021.
Coradia iLint
Podle společnosti jsou vlaky tiché, s nulovými emisemi a mohou dosáhnout rychlosti až 140 km / h. Prozatím budou vlaky fungovat pouze na 100 km trati mezi Cuxhavenem, Bremerhavenem, Bremerhavenem, Bremervörde a Buxtehude, ale budou moci cestovat i na delší vzdálenosti. Nahradí stávající naftový park na železniční trati a pomohou snížit emise.
Podle tiskové zprávy budou vlaky doplňovány na mobilní čerpací stanici vodíku ze 40 stop vysokého ocelového kontejneru vedle kolejí ve stanici Bremervörde. Přestože vlaky pomohou snížit znečištění, mohou jezdit i na delší vzdálenosti. Podle společnosti může sklad vodíkového vlaku cestovat přes síť během dne, což odpovídá asi 1 000 km.
Alstom plánuje do roku 2021 dodat do sítě dalších 14 vlaků Coradia iLint. Vodík je považován za účinnou alternativu nafty s nízkými emisemi, díky níž jsou vlaky šetrné k životnímu prostředí.