Radost kritizovat Apple

Bendgate

Historie se v průběhu let opakuje: Apple vydává nový produkt (obvykle iPhone) a dochází k vážnému selhání, které ukazuje, že značka jablek není synonymem kvality. Zdá se, že slavná „Bendgate“, která způsobuje, že se iPhony 6 a 6 Plus ohýbají téměř výlučně tím, že se na ni dívají, je prvním selháním společnosti Apple, ale každý, kdo má nízkou paměť, si bude pamatovat, co se stalo s iPhone 4 a slavnou „AntennaGate“. když ho uchopíte jednou rukou, odešel bez čepice. Videa na internetu, články na blogech, zprávy v novinách a televizi… dopady jsou obrovské ve dnech bezprostředně po uvedení na trh, ale pravdou je, že čas plyne a normálnost je zpět: iPhone každý rok překonává rekordy prodeje a zdá se, že to bude selhání, které nakonec způsobí miliony návratů a nikdo si na to nestěžuje. ¿Jak Apple vydrží to, co nevydrží jiné společnosti a upadnout do bídy? Ken Segall, který pojmenoval iMac, to popisuje v článku, který stojí za sdílení na svém blogu (The Pleasure of Criticizing Apple).

Steve Jobs klade velký důraz na to, aby zákazníci měli rádi Apple. Chtěl jsem, aby každá z částí, které tvoří uživatelskou zkušenost zákazníka Apple, tuto lásku posílila, od reklamy přes nákup v obchodech, rozbalení a v případě potřeby pochod na oddělení podpory. . To umožní zákazníkům nakupovat více produktů, „evangelizovat“ ostatní a zůstat věrní společnosti Apple, protože je to nevyhnutelné i pro Apple, když nastanou neočekávané problémy.

Historie ukazuje, že Steve Jobs měl pravdu. I přes největší snahu médií to zákazníci Apple neopustili pro Antennagate nebo Mapsgate a je zřejmé, že škody způsobené společností Bendgate budou ještě menší. A odpor Apple není výsledkem náhody, ale mentální kontrolou, která ze svých uživatelů dělá ovce. Je výsledkem více než 15 let záměrného globálního úsilí.

Reakce společnosti Apple na takovou událost ukazuje její charakter: ukázala, kolik zákazníků si stěžovalo na „bendgate“, což bylo pouze 9 z více než 10 milionů prodaných kusů, a na dílnu, kde byla jejich zařízení podrobena různým testům. Reakce konkurentů společnosti Apple také odhaluje její charakter: využijte sebemenšího oponenta soupeře a získejte výhodu. místo toho, abyste ukazovali své vlastní ctnosti. Jedním z nich je zobrazování reklamy společnosti Samsung „Odesílejte pouze ty, kteří si to zaslouží“ s iPhone 6 složeným přes Galaxy Note 3.

Samsung a další značky by měli rychle pochopit nedostatek konzistence v tomto příběhu. Vysmívali se skokem na většinu nepodložených pověstí. Existuje umění, které může těžit z událostí, ale to, co dělají, není umění.

Nepochybně se najde mnoho lidí, kteří si i nadále budou myslet, že iPhone 6 je ohnutý s pouhým faktem, že jej nosíte v kapse, blogy a fóra jsou plné „odborníků“, kteří tvrdí, že sestavení iPhonu 6 je chybné (chci vědět, jaké údaje zpracovávají). Je velmi snadné dát falešnému videu plnou důvěryhodnostVezměte si ze studií, jak je ukázáno, a jako Consumer Reports. Každý věří tomu, čemu chce věřit, ale přesto neznám nikoho, kdo vlastní iPhone 6 nebo 6 Plus a stěžuje si na Bendgate. Za krátkou dobu to budu moci sám zkontrolovat. Mimochodem, toto video BBC ukazuje, jak snadno se ohnuté posezení neohne s iPhonem v kapse.