Příslušenství

Recenze DOOM 64 – DOOM, věčný

Jako dítě jsem si myslel, že DOOM 64 je původní port N64 DOOM, nebo možná DOOM i DOOM II. Jedním z důvodů bylo, že první dvě hry DOOM hrál pouze v domě svých přátel. Druhá část přesunula DOOM na všechny platformy, které ji mohly provozovat, a bylo obtížné získat spolehlivé informace o videohrách, pokud jste si je nečetli v časopise o hrách. Nejlepší ze všeho je, že jste se naučili jít do trháku nebo do maloobchodního obchodu s hrami a vybrat si jeden s pěknou krabičkou. Tato strategie mi jako dítěti dobře posloužila, takže jsem udělal to, co většina lidí, které znám: Předpokládal jsem, že to bylo jako StarCraft 64 nebo Quake 64 (port pro PC hru pro N64, nebylo to divné), a pokračoval jsem dál. Když byl v roce 1997 vydán DOOM 64, byl na světě již Quake a GoldenEye 007 byl za pár měsíců. Half-Life and Starsiege: Kmeny začnou následující rok. DOOM byl skvělý, ale byly to staré zprávy. A nepotřeboval jsem hrát hru, kterou jsem hrál na PC na svém N64.

Zjevně jsem nebyl jediný, kdo udělal tuto chybu. Mnoho lidí přesně nevědělo, co je DOOM 64, a navzdory mentálnímu obsazení je mnoho z jeho hlavních vydání stále zaneprázdněno a význam těchto her nebyl Nintendo 64 populární konzolou. Mnoho lidí tuto hru nehrálo. Nebylo to oficiálně znovu publikováno, ale lidé prošli obdivuhodným úsilím jej znovu vytvořit. Výsledkem je, že se DOOM 64 stal kultovní klasikou. Hrálo jen velmi málo lidí a bylo těžké se k nim dostat. Díky dokonale vyvinutému přístavu Nightdive Studios to již neplatí. Jediná otázka zní: Trvá DOOM 64?

Než si promluvíme o tom, co je DOOM 64, podívejme se, co to není: Toto není port DOOM, ale pokračování po DOOM II a Final DOOM. Ačkoli Doom Marine prošel peklem minule, přežila mocná entita schopná oživit padlé démony. Poslali ho zpět na Mars, aby dokončil práci, ale překvapení, překvapení, všechno je past a budete muset bojovat, abyste se dostali ven. To znamená, že DOOM 3 je DOOM 64 před DOOM 3. DOOM 64 je jednou z mála her v řadě, které nevyvinul id Software. Místo toho byl vyvinut interně Midway pod vedením id. Máte všechny tyto? Dobrý.

«Pokud jde o hratelnost, DOOM 64 je velmi podobný DOOM.» Žádný promarněný čas v příběhu nebo prostředí; DOOM 64 vás vrhne přímo do akce, téměř okamžitě vám dá brokovnici a vyzve vás k roztržení. spokojené srdce. «Odložme základy stranou: Nightdive Studios odvedli vynikající práci při přepracování DOOM 64.» Grafika hry byla aktualizována, podporuje moderní širokoúhlé a vyhlazovací rozlišení a vše vypadá super ostře. Všechno je stále trochu pozastaveno, ale je to výsledkem toho, jak DOOM 64 vypadá, ne problém s prací Nightdive. Tato hra vypadá opravdu dobře a funguje ještě lépe. DOOM 64 běží na hladkých 60 snímcích a já jsem nezaznamenal žádné zpomalení.

Stále existují problémy. Nemluvě o tom, jak temný je DOOM 64 a jeho obsah. Tato hra je temná ze svých prostředí do svých nabídek, což znamená, že může být velmi obtížné zobrazit možnosti nabídky nebo určitá prostředí. Nejviditelnější příklad přišel na úroveň, kdy mě podváděcí platforma shodila na podlahu velké místnosti. Standardně to bylo celé černé a nic jsem neviděl, včetně neviditelných duchů, kteří mě žvýkali. Jediným způsobem, jak tento problém vyřešit, bylo zvýšit jas hry. Toto je řešení, ale je škoda, že je to nutné.

Pokud jde o hru, DOOM 64 je velmi podobný DOOM. Neztrácejte čas minulostí ani nastavením; DOOM 64 vás hodí přímo do akce, dá vám brokovnici téměř okamžitě a vyhodí vás do vzduchu, aby vám rozbil srdce. Kouzlo DOOMu je jednoduché a tým v Midway to pochopil a nevzal příliš daleko od toho, co dělá DOOM a DOOM II dvě nejlepší hry, jaké kdy byly vyrobeny. Tato hra neobjevila znovu kolo a zatímco klobouk způsobil, že se DOOM 64 v roce 1997 cítil starý, ve skutečnosti dnes pomáhá. Tato hra se cítí jako skutečné pokračování hry DOOM II a vede lépe než většina populárních 3D stříleček té doby, jako jsou DOOM 64 a DOOM II, Turok nebo GoldenEye.smrt 64

„Engine DOOM 64 je pokročilejší než DOOM nebo DOOM II, což umožňuje větší vizuální rozmanitost, lepší osvětlení a lepší skriptování pro setkání, která byste v původních hrách neviděli.“ Podobně jako hry, které inspirovaly DOOM 64, se liší v pozoruhodných aspektech. První je grafika. Dokud mají návrhy DOOM 64 zjevné účinky na mnoho „nových“ démonů, kteří se objevují v DOOM Eternal, vypadají všichni démoni DOOM 64 odlišně od svých protějšků DOOM a DOOM II, ale stále si zachovávají odpovídající vizuální schopnosti. originál. můžete říct, co se tady stalo. Podobně je engine DOOM 64 pokročilejší než v DOOM nebo DOOM II, což umožňuje větší vizuální rozmanitost, lepší osvětlení a lepší skriptovací setkání, jaké byste v původních hrách neviděli.

Ne všechno je však pokrok. Například animace vašich zbraní nejsou tak podrobné. Po vystřelení každé střely brokovnici DOOM Marine s brokovnicí neuvidíte a po střelbě není žádná animace, která by super brokovnici znovu nabila. Zbraně se pohybují primárně a o zbytek se postarají úžasné zvukové efekty hry. Například můžete slyšet, jak jsou použité brokovnice hozeny a hozeny na zem, i když nevidíte zvuk, když jsou načteny nové. To je velmi užitečné, ale stále nemožné ignorovat vizuální zkreslení. Ve stejné linii nevidíte pohybující se tvář Doom Marine jako v DOOM a DOOM II, punk. Rovněž nejsou zahrnuti Revenants, Arch-viles a Chaingun zombie. Výsledkem je hra, která vypadá lépe než předchozí, i když ne vždy.

DOOM 64 řeší tyto nedostatky několika novými verzemi. Největší je Unmaker, který se také objevuje v DOOM Eternal. Unmaker, super výkonná laserová zbraň, sdílí munici s plazmovou puškou a BFG a lze ji vylepšit vyhledáním Demon Keys roztroušených po úrovních. Jsou tu také dva noví démoni. Dalším velkým rozdílem je soundtrack ke hře. Kusy inspirované heavy metalem použité v předchozích hrách jsou pryč, nahrazeny více ambientní hudbou, díky níž se věci cítí opravdu strašidelně.

«Největším úspěchem DOOM 64 je však jeho design úrovně.» Úrovně se liší jak ve vizuální, tak ve hře a jsou plné tajemství, ať už jste v tradičním stylu DOOM nebo v jeho opuštěné základně. začátek hry nebo hlubší úrovně pekla. «Největším úspěchem DOOM 64 je však jeho design úrovně.» Úrovně jsou rozmanité jak ve vizuální, tak ve hře a jsou plné tajemství v tradičním stylu DOOM, ať už jste na začátku hry v opuštěné základně nebo v nejhlubších úrovních pekla. DOOM 64 má jednu z nejlepších map, kterou hra DOOM má; Jedná se o vylepšený výsledek reedicí pouze několika „ztracených úrovní“ a zahrnutím nové konečné úrovně spojené s DOOM Eternal. Moje jediná stížnost je, že určité úrovně se příliš spoléhají na časované přepínače a může být nepříjemné dělat určité sekce vícekrát, protože nejste dostatečně rychlí. Cítíte se mimořádně svévolně, když jste a kdy nejste, což činí jeho části ještě znepokojivějšími, než by měly být. To nepomůže plovoucí a hybné akci hry a pravděpodobně kvůli tomu několikrát upustíte od věcí, které nechcete. Úrovně DOOM 64 jsou celkově vynikající. Možná nedosahují výšek nejlepší práce Johna Romera, nejlepšího designéra úrovní, který kdy pracoval v seriálu, ale vyhýbají se nešťastným excesům nejhorších úrovní v DOOM a DOOM II a poskytují zážitek. Je celkově konzistentnější, i když nedosahuje stejných vrcholů.

Dobré nebo špatné, DOOM 64 je klasická hra DOOM a hraní si i po několika letech užívá. Toto není moderní střílečka. Není příliš mnoho zápletek, úrovně jsou víceúrovňové a rozšiřující cvičení zahrnující mnoho skrytých věcí a velmi rychlé a velmi intenzivní. Pokud vás tyto věci nelákaly, DOOM 64 se vám nebude líbit. Ale pokud ano, budete to milovat.

Ještě to není hra pro více hráčů a přál bych si, aby Nightdive přidal režim spolupráce, ale toto je perfektní port hry, která byla dříve časem ztracena a stále si zaslouží hrát. Kdybych pochopil, jaké to bylo jako dítě, zbožňoval bych DOOM 64. Představuji si, že zůstávám pozdě vzhůru se svými přáteli, chodím kolem ovladače a každý z nás se drží televize. Nemůžu se vrátit a říct tomu dítěti, aby se pokusilo vytáhnout DOOM 64 ze zdi v místním filmu Blockbuster. Ale teď mu mohu věnovat pozornost, kterou si zaslouží, protože DOOM je nekonečný a tito démoni se nezabíjejí.Tato hra byla zkontrolována na PC.

DOBRÝ

Vynikající remaster, který běží hladce a vypadá skvěle. Nové úrovně Tato hra je stále zábavná. Různá prostředí. Skvělý umělecký design. Perfektní design. Mnoho tajemství najít. Strašidelná ambientní hudba.

ŠPATNÝ

Pohyb se trochu vznáší. Časové posuny mohou být nepříjemné. Moc tmavý. Není to hra pro více hráčů ani spolupráce. Zjednodušené animace zbraní. Někteří démoni v DOOM II chybí.

Konečné rozhodnutí

I přes několik drobných chyb je DOOM 64 stále skvělý i o 20 let později a skvělý port Nightdive přidává další obsah ke hře, která už za to stojí. Vývojář / vydavatel poskytl kopii této hry pro účely kontroly. Kliknutím sem se dozvíte více o našich zásadách kontroly.

Botón volver arriba
Cerrar

Bloqueador de anuncios detectado

¡Considere apoyarnos desactivando su bloqueador de anuncios!