Rozhovor s Laurou Garaboovou (národní policií): "Stali jsme se průkopníkem v sociálních sítích"
Laura garaboa je mluvčí Národní policie Španělština a část Skupina sociálních médií tvé tělo. Státní policie nemá jediného komunitního manažera, místo toho tým pracuje na zodpovězení otázek občanů a na vytváření obsahu na Twitteru, Facebooku a Instagramu.
Síly a orgány státní bezpečnosti byly modernizovány, včetně aplikace AlertCops pro zvýšení bezpečnosti občanů, a online komunikace je také důležitá v době, kdy stále více občanů je digitální domorodec.
Přítomnost na internetu je již klíčem pro jakoukoli instituci nebo společnost, proto jsme se Laury Garaboa zeptali na její práci, která si získala velkou proslulost na sociálních sítích národní policie, zejména na Twitteru.
Mnoho organizací má jednosměrné sociální sítě, kde zveřejňují obsah, ale neinteragují. Jak státní policie reaguje na podezření a incidenty občanů, jak jsou spravovány sociální sítě se 46 miliony lidí jako potenciálních lidí?
V zásadě mají agenti pověření úřadem, který spravuje všechny sociální sítě národní policie, spoustu práce.
Existují zástupci odpovědní za co nejrychlejší reakci na občany, kteří vždy sledují, co se děje na sociálních sítích, a kládou nám otázky prostřednictvím soukromých chatů nebo přímých zpráv přes Twitter.
Kolik lidí je v síťovém týmu?
V současné době jsme týmem pro 8 osob v sociálních sítích.
Bezpečnostní tipy jsou jedním z vašich běžných obsahů na sociálních sítích, myslíte si, že tato trasa má větší potenciál informovat obyvatelstvo o dalších alternativách?
Je pravda, že prostřednictvím sociálních sítí můžeme oslovit občany jako „cíl“, kterého bychom jinak nebyli schopni dosáhnout. V mnoha případech občané, kteří komunikují s našimi profily, nejsou informováni tím, co bychom mohli nazvat tradičními způsoby (televize, rádio, tisk…), ale někdy tak činíme pouze prostřednictvím Twitteru, Facebooku nebo Instagramu.
Je pro nás důležité využít tento komunikační a informační kanál, kterým můžeme tyto tipy zasílat. Jinak je velmi pravděpodobné, že se k těmto uživatelům nedostaneme.
Podvody, phishing, kyberšikana, dětská pornografie … Na internetu se objevily nové typy trestné činnosti. Jak připravená je podle vás populace a bezpečnostní síly proti těmto měnícím se hrozbám?
Národní policie je na sociálních sítích od samého začátku, musím říct, že jsme v tom byli průkopníci, mnoho z nich nás později následovalo.
Logicky by měla být policie tam, kde jsou občané. Je pravda, že s příchodem tohoto digitálního prostředí se objevily zločiny, které dříve neexistovaly, dokonce ani naše jména, jako phishing nebo kyberšikana.
Jsou chvíle, kdy naše právní předpisy do jisté míry zpomalí, s reformou z roku 2015 byly do našeho trestního zákoníku zavedeny některé nové údaje, jako je „stalking“ a internetová šikana, které tam dříve nebyly.
Policie dělá totéž, snaží se být tam, kde jsou občané, existují přímé informace od obětí těchto trestných činů a týmy odborníků v této věci od první minuty jednají.
Na druhou stranu, technologické možnosti jako GPS, smartphony, šifrovaná komunikace … mohou být použity pro deviantní účely. Do jaké míry se státní policie zabývá jejím využitím v organizovaném zločinu nebo terorismu?
Vždy se snažíme vyslat pozitivní zprávu od národní policie našim občanům, společnosti. Sociální sítě, digitální média a nové technologie nám nabízejí obrovskou škálu nových možností, které by občané měli využít.
Státní policie je tu přesně pro to, takže tyto nové nástroje lze používat svobodně a bezpečně. Je pravda, že tyto technologie využívají nové trestné činy, počítačová kriminalita, ale to nám nemůže zabránit v tom, abychom si užívali dobra, které nám technologie přináší, a my bojujeme za to, aby se to stalo jako národní policie.
Šifrování v aplikacích, jako je WhatsApp, vždy vyvolává kontroverze mezi obhájci ochrany osobních údajů a těmi, kteří to považují za významné bezpečnostní riziko. Do jaké míry je problém předcházet trestným činům nebo je vyjasnit později?
Naší povinností od národní policie je vzdělávat se, školit odborníky, aby mohli čelit jakýmkoli útokům na svobodu, bezpečnost a soukromí občanů.
Je zřejmé, že občané si musí být vědomi zranitelnosti, které čelíme, když se takto odhalíme. Na jedné straně se snažíme tyto preventivní zprávy, tato doporučení zasílat občanům nejen prostřednictvím médií, ale také prostřednictvím sociálních sítí.
Druhým aspektem je velmi specifické školení pro řešení tohoto typu trestné činnosti.
Národní policie má online kanál pro spolupráci občanů, který je již úspěšný. Do jaké míry systém funguje? Jak spravujete příspěvky, abyste rozlišili, co skutečně vyžaduje akci?
Monitorujeme sociální sítě a přijímáme tyto informace od týmu sociálních sítí státní policie, jsme prvním filtrem a nejdříve rozhodujeme, zda jsou informace, které se k nám dostanou, vinné nebo ne.
A to je v každém případě zasláno skupině odborníků. Informace o obchodování s lidmi nejsou stejné jako dětská pornografie. Naší rolí je být tak trochu tím kanálem, než poskytneme informace odborníkům v jakékoli situaci.
Elektronické DNI a digitální certifikáty se ve společnostech rozšířily, ale uživatelé je nadále považují za příliš složité na použití. Pokud jde o část národní policie, jak si myslíte, že by se mohly stát populárnějšími?
Dokud je národní policie přímo zapojena do DNIe, jsou bezpečnostní opatření DNI 3.0 nejsilnější, jaká kdy byla vyvinuta, a logicky sázíme na tento dokument.
Je pak na občanech, aby si svobodně vybrali, zda je použijí nebo ne, ale s vědomím, že jsme tam, abychom to udělali co nejbezpečnějším možným způsobem.
Regionální konflikt poznačil politickou agendu ve Španělsku už léta a promítl se také do sociálních sítí. Nastal problém pro tým sítě národní policie? Podnikli jste kroky k udržení zdravějších konverzací na sociálních médiích?
Naše profily na sociálních sítích nám umožnily vždy zveřejňovat bezpečnostní zprávy, aby občané vždy věděli, co se děje z hlediska bezpečnosti a prevence.
V tomto smyslu bychom měli říci, že sociální sítě jsou pro nás důležitým nástrojem a kanálem, který během konfliktu zůstává velmi aktivní. Dostali jsme také mnoho informací a podpory od občanů.
Ze sociálních sítí jsme cítili vřelost občanů, kteří podporovali své kolegy, kteří, bohužel, trpěli ve své kůži těmto událostem, kdy tam byla povinnost státní policie.
Musím říci, že jsme obdrželi mnoho zpráv podpory od občanů, pravdou je, že jsme hrdí a povzbuzováni k přijímání těchto zpráv.
Na sociálních sítích je někdy obtížné získat pozornost, pokud neexistuje žádná diskuse, jakou strategii používáte, abyste dosáhli rovnováhy mezi vážným obrazem očekávaným od národní policie a potřebou přilákat uživatele?
Jako národní policie usilujeme od roku 2006, kdy jsme zahájili cestu na sociálních sítích, aby si občané prostřednictvím našeho obsahu byli vědomi i nejprodávanějších knih, nejúspěšnějších filmů ze série, která vás nejvíce zajímá … použití.
Mohou to být jedna z nejúspěšnějších zpráv, ale občané vědí, že jejich policie také začíná být vážná a ve věcech, jako je mnohem závažnější útok nebo útok, který to vyžaduje, používá trochu „institucionálnější“ jazyk. obecná katastrofa.
Při pohledu do budoucna, jaký nový vývoj se objevuje, pokud jde o jeho přítomnost na internetu a používání nových technologií státní policií?
I když je naše přítomnost na Twitteru a Facebooku stále velmi aktivní, je pravda, že naše přítomnost na Instagramu byla v loňském roce stále prominentnější.
Pokaždé věnujeme této sociální síti více úsilí, protože je naší povinností dát jí trochu více impulsu, pokud právě tam se v poslední době rozrostla a kde se nacházejí občané.
Děkujeme ti Laura garaboa poskytl nám tento rozhovor.
Forocoches vyzvednou 9 000 eur za to, aby poslali policii pizzu